Final de campionat la Serres!

Pentru a face experiența mai plăcută și probabil pentru a avea ce împărtăși cu voi, a doua experiență la Serres nu se lasă parcursă fără nelipsitele peripeții.

Știam faptul că mai am nevoie de antrenament pe motocicletă, motiv pentru care am decis să plecăm în Grecia cu o zi mai devreme, urmând ca de joi, 26.10.2017 să facem primele intrări pe circuit. Miercuri în jurul prânzului am pregătit bagajele, le-am încărcat în mașină și împreună cu fratele meu ne-am pus pe drum cu destinația Serres, Grecia. În jur de ora 22:45 am ajuns la circuit, am parcat mașina în zona de campare, am montat cortul convins că nu vom avea probleme cu frigul. La ora 3 dimineața frigul ne încremenise și nu știam cum să ne mai înghesuim pentru a ne încălzi. Era clar, bugetul trebuia rectificat, aveam nevoie de cazare.

În dimineața de joi, puțin anchilozați din cauză că orele rămase le-am dormit în mașină, am plecat către circuit urmând ca de cazare să ne ocupăm după ziua de trackday. Știam că ajuns la circuit trebuie să montez pompa de frână și să schimb foaia spate, lucrări care luau timp și eu eram tare nerăbdător să intru pe circuit.

Am reușit să termin reparațiile la motoretă în jur de ora 15:00, conform programului nu mai aveam decât două intrări până la sfârșitul zilei, așa că am decis să intru și la clasele de „fast” și la clasele de „slow”, fiecare a câte 20 de minute. Așa am reușit să am 2 intrări a câte 40 de minute la sfârșitul zilei, eram fericit că motocicleta este pregătită pentru a începe antrenamentele oficiale. După o noapte nedormită și o zi plină la circuit, abia așteptam să pun capul pe pernă și să mă odihnesc. Din grabă și bazându-ne pe ofertele găsite pe telefon, prima seară ne-am cazat la 90 de km de Serres, iar următoarele ceva mai aproape, la un hotel situat la 40 km de circuit. Emoțiile premergătoare antrenamentelor și curselor nu m-au lăsat să mă odihnesc prea bine.

Ziua de vineri , când erau programate antrenamentele oficiale, a fost parcursă cu succes, la sfârșitul zilei deja începusem să mă acomodez cu motocicleta și eram hotărât ca următoarea zi să trag mai tare. Urmând calificările pentru cursă, voiam să scot un timp cât mai bun, pentru o poziție cât mai bună în grila de start a cursei de sâmbătă.

În dimineața de sâmbătă, cerul era acoperit de nori și câteva picături anunțau o zi ploioasă. În prima sesiune de calificări, când pista era încă uscată, un coleg a încercat să mă depășească pe exterior într-un viraj în care toți piloții închideam exteriorul, nemaiavând loc suficient m-a atins, după care am ieșit amândoi în decor, reușind totuși să rămânem amândoi în șaua motocicletei. La boxe am constatat că pompa de frână fusese avariată, ploaia începuse bine afară și cursele se anunțau a se ține în condiții de ploaie. Pe lângă problema cu pompa de frână m-am trezit în situația în care nu am cauciucuri de ploaie cu care să particip mai departe. Aici am simțit pentru a multa oara ajutorul echipe Taifun care în frunte cu Cosmin Costescu, m-a ajutat să repar pompa de frână și mi-a făcut rost de cauciucuri.

Așa am reușit, după o muncă contracronometru să pregătesc motocicleta de ploaie, să prind a doua sesiune de calificări și să mă așez la start pentru a lua startul în prima mea cursă în condiții de ploaie. După o cursă lungă în care mai mulți colegi nu au reușit să mai stăpânească motocicletele și au ieșit în decor, am reușit să termin cursa pe locul 9 în Campionatul Est European și pe locul 5 în Campionatul Național de Motociclism , clasa debutanți 1000.

Nu am avut timp să ne bucurăm prea mult deoarece trebuia să ne pregătim pentru ultima cursă a weekendului si totodată a campionatului, unde urma să iau startul din poziția a 12-a, pe o vreme ce se anunța a fi frumoasă.

Dimineața am ajuns primul la boxă să mai verific odată că totul este pregătit (să fiu sigur că am benzină :)) ), am avut o sesiune de worm-up de 25 de minute, iar în jur de ora 12:40 am ieșit de la boxe pentru a ne lua locul în grila de start.

Am luat startul foarte bine, totuși înainte de primul viraj am reușit să scot motocicleta pe liber și să pierd poziții importante. Am început să trag tare să recuperez și totul mergea bine până când… cu 4 ture înainte de final, tot în primul viraj, o trasă greșită m-a scos mult în exterior și am fost nevoit să îndrept motocicleta și să ies pe iarbă…  Chiar dacă nu am căzut și am reintrat în cursă, nu am putut să mai recuperez pozițiile pierdute. Am terminat cursa pe locul 19 în Campionatul Est European și pe locul 5 in Campionatul Național de Motociclism.

După terminarea festivitații de premiere, toată lumea a început să strangă boxele și să  pregătească întoarcerea în țară. Noi am decis să mai rămanem o seară în Grecia pentru a ne odihni puțin și pentru a băga picioarele în apă înainte de plecare.

Așa se încheie anul competițional pentru SAI88…

 

VA URMA!!!….

Category:

Lasă un răspuns