Cu ocazia zilelor BMW, am ajuns la MotorPark Romania pentru a testa cele mai noi motociclete BMW. Parcă m-am trezit în cel mai frumos vis, 22 de motociclete BMW din toate gamele, cu cheile în contact, așteptau să fie scoase la plimbare.

Ziua a început la boxe, unde toți cei care participam am fost împărțiți în doua echipe, echipa roșie și cea albastră. Echipa roșie îl avea ca instructor pe Cătălin Cazacu care a ținut să ne pună la curent cu normele de siguranță ce trebuie să le respectăm pentru ca fiecare dintre noi să se bucure la maxim de experiență și să nu existe niciun incident neplăcut.

Prima motocicletă pe care am ales să o testez a fost un BMW S1000RR, an de fabricație 2017, cu doar 500km la bord. Chiar dacă aceasta fiind noua era limitată la 8000 rotații/min, experiența nu a putut să fie decât minunată, o motocicletă foarte fiabilă și prietenoasă, dar și puternică în același timp.

A doua motocicletă pe care am avut norocul să o testez a fost un BMW S1000R. Din momentul în care am pornit această bijuterie, am fost impresionat de sunetul minunat și de  rateurile pe care le dădea atunci când te jucai cu accelerația. Cu o cilindree de 999cmc și o putere de 160cp, pot să spun că m-am distrat de minune în virajele de pe MotorPark România, aproape că am uitat că sunt pe un naked, linia dreaptă era cea care te aducea cu picioarele pe pământ atunci când vântul te flutura bine. Aceasta este o motocicletă pe care mi-ar plăcea să o folosesc în fiecare zi, fiind foarte confortabilă, având un cuplu impresionant și un sunet  de care nu ai cum să nu te îndrăgostești.

A treia motocicleta și cea care m-a impresionat cel mai mult a fost un BMWnineT Racer. Această bijuterie te impresionează încă din primul moment cu aspectul retro care te duce cu gândul la legendarele motoare de superbike. După ce am pornit motorul am avut parte de o experiență inedită, am simțit de îndată puterea motorului boxer și sunetul specific unui astfel de motor. Intrat pe circuit îmi era puțin teamă să îl înclin deoarece având motorul atât de voluminos îmi imaginam că voi atinge cu acesta de asfalt. Mi-a luat foarte puțin să mă acomodez cu motocicleta deoarece se conduce ireproșabil, iar în linia dreaptă când turația ajungea aproape de roșu, sunetul pe care îl scotea nu avea cum să nu iți atragă atenția. Deși are un motor de 1170cmc ce dezvoltă o putere de 110cp, aceasta dispune de o accelerație impresionantă încă de la turații joase, probabil de aceea nu am simțit diferența de putere și m-am distrat la maxim cu această bijuterie. Trecând de la primele doua modele testate, care aveau transmisie pe lanț, la nineT transmisia este pe cardan iar frâna de motor în comparație cu primele modele… este impresionantă. Deci pentru o plimbare unică recomand BMW nineT Racer!

Ultima motocicletă testata, în ciuda înălțimii, a fost un BMW GS1200. Îmi doream de mult să testez cea mai bine vândută motocicletă de peste 600cmc, în toată lumea. Aceasta dispune de un motor boxer în doi cilindrii cu transmisie pe cardan ce dezvolta o putere de 125cp, dar cu o frână de motor ceva mai gentilă decât la modelul nineT Racer. Am fost impresionat de manevrabilitatea fără egal, în ciuda faptului că este o motocicletă destul de robustă, dar probabil datorită faptului că centrul de greutate este destul de jos, că dispune de ESA (Reglarea Electronică a Suspensiei), ASC (Controlul Automat al Stabilității), DTC și ABS Pro. Deci nu degeaba este cea mai vândută motocicletă de peste 600cmc, din toată lumea.

În încheiere aș vrea să mulțumesc lui Cătălin Cazacu și echipei BMW pentru minunata experiență!!

În scurt timp revin și cu partea video pe canalul meu de youtube.